Tuesday, February 21, 2012

Don't Judge a Book by it Cover, But!!


Don't judge a book by it cover. This is one of phrase yg kita selalu akan dengar. Samada kat drama TV ke, rancangan- rancangan motivasi ke, kaunselor sekolah dan juga buku-buku. Tapi, realitinya tak mcm tu. Taktaula samada korang perasan atau tak. Kita selalu menilai seseorang tu dari luaran dia. nampak mcm selekeh sket je kita akan cop org 2 tkberduit. Eh! pengalaman sebenar ni. Baju pagoda n suar pendek je, tp kuar dr Merceides 2..!

Ade plk sesetengah org tu, pakaian berjenama, gaya memukau, cara cakap ada sket2 slang mat saleh, klu sekali pandang mesti org ingat mesti keje pangkat besar ni.. tapi rupa-rupanya... ah! korang sambungla sendiri malas aku nk ckp.

Betul ooo...kita akan menilai orang dari luaran. Dah banyak terjadi dah kat aku. Orang igt aku ni jaga tandas la, org ingat aku ni tukang kutip kotak untuk recycle la, org ingat aku ni pomen motor la, jaga parking la n macam-macam lg..korang pun mungkin ada pengalaman sama jgk kot.


Yes, Don't Judge a Book by it Cover, But...



Till next time, bye!

No comments: